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 Dex Cron, dernières rumeurs

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Corback
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Date d'inscription : 12/11/2011
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Localisation : Soissons

MessageSujet: Dex Cron, dernières rumeurs   Lun 26 Jan - 22:33

Plop,

En direct de la toile...

Traduction par mes soins, donc pas de chichi ^^

Avant propos:
-le bl13 qui saute au lourd reste intact
- arme à fission blesse auto sur un 6, et superf sur un 6

Citation :
QG

Anrakyr the Traveller
Cryptek
Illumninor Szeras
Lord
Nemesor Zahndrekh
Orikan the Diviner
Orikan Empowered
Overlord
Trazyn the Infinite
Vargard Obyron

Aucun changement niveau QG, ce sont les mêmes perso.

Cryptek: 65 points, même profil mais +1PV. Peuvent prendre le stuff décrit en bas (relique et normal).  +1 aux protocoles pour le pack.

Citation :
Troops:
Necron Warrior
Immortal

Idem!

Citation :
Elites:
Deathmark
Flayed One
Lychguard
C'tan Deceiver
C'Tan Nightbringer
Triarch Praetorian

Retour des C'Tan nommés, mais le reste ne bouge pas.

Citation :
Fast Attack:
Canoptek Wraith
Canoptek Scarab
Destroyer
Heavy Destroyer
Tomb Blade

Arrivée de l'arche de transport en Attaque Rapide, comme pour les autres dex V7.

Citation :
Heavy Support:
Canoptek Spyder
Heavy Destroyer
Transcendent C'Tan

Destroyer lourd en AR + Soutien. Arrivée du C'Tan venant d'Apoc.

Citation :
Vehicles:
Annihilation Barge
Catacomb Command Barge
Doom Scythe
Doomsday Ark
Ghost Ark
Monolith
Night Scythe
Obelisk
Triarch Stalker
Tessaract Vault

Blindés classiques + ceux d'apoc. Mouai.

Moisso à 130pts.

Citation :
Lord of War
Imotekh the Stormlord

Suite logique, Imotekh pas Seigneur des Batailles.

Citation :
Necron Special Rules:

Renanimation Protocols - When a model with this rule suffers an unsaved wound, it can make a special reanimation roll to avoid being wounded. This is not a saving throw and can be used against attacks that state "no saves of any kind are allowed". Reanimation protocols rolls may even be made against hits that cause Instant Death, but cannot be used against hits from Destroyer weapons, or an attack that states the model is removed from play.

Le protocole devient un Insensible qui marche malgré la mort instant, mais pas contre les armes tueurs de Titan.

Citation :
Roll a D6 each time the model suffers an unsaved wound, subtracting 1 if the wound caused Instant Death. On a 5+, discount the unsaved wound. Modifiers to this dice roll can never be improved to better than 4+.

Protocole toujours, ça dit que c'est une 5+. Y'a des modificateurs, mais jamais mieux que 4+.

Citation :
If a model has both reanimation and FNP, you can choose to use one or the other but not both.

Si t'as protocole et insensible, tu peux utiliser celui que tu veux mais pas les deux (vu que les deux ont la même valeur au pire, et que le protocole est moins annulable...)

Citation :
Living Metal - A model with this special rule ignores the effects of crew shaken, but still loses a hull point. At the end of each of your turns, roll a D6 for each heavy or super heavy vehicle with this special rule that has less than its starting number of hull points, but has not been destroyed. On a roll of a 6 it regains a hull point.

Métal Vivant: Pas de secoué, et Il est Invincible 6+ sur les véhicules.

Citation :
Immortals are 17 points each

Warriors are 13 points each.

Immo et Guerriers au même points (nerf pour l'immortel, vu que le Tesla est nerfé). En gros, il n'est pas plus cher, il est juste moins bon.

Citation :
Lychguard are 125 points for a squad of 5.

WS 4 BS 4 S 5 T 5 W 1 I 2 A 2 Ld 10 Sv 3+

Warscythe, Reanimation protocols. May select a night scythe as a dedicated trasnport.

The entire unit may exchange their warscythes for hyperphase swords and dispersion shields.

Hyperphase sword + shield are 5 pts per model for the Lychguard

Factionnaires, passent à 25pts au lieu de 40 (ouai ouai, normal), sinon ce sont les mêmes.


Citation :
Canoptek Scarabs are Fast Attack, 60 points.

WS2 BS2 S3 T3 W3 I2 A4 Ld10 Sv6+

May include up to six bases at 20 pts per base

Entropic Strike: To wound rolls of 6 wound automatically and cause glancing hits if they wouldn't penetrate

Fearless, Swarm

Scarabs passent à 20pts pièce, leur règle fumée (baisse des blindage) devient "6 pour pénétrer => superf.

Gros gros nerf.

Citation :
Flayed Ones, Elites, 65 Points for 5 guys

WS4 BS4 S4 T4 Wi I2 A3 Ld10 Sv4+

May include up to 15 other Fllayed nes at 13 pts per model

Deep Strike, Fear, Infiltrate, Reanimation Protocols

Two Flayer Claws: AP 5, Shred

Dépeceurs au même prix, mais relance des blessures au CàC, PA5 (pas mal, surtout avec 5 pains par tête en charge), causent la peur.

Citation :
Catacomb Command Barge - HQ, 135 points

This is taken in place of your Overlord (he sits inside the thing) WS5 BS5 S5 T5 W3 I2 A3 Ld10 Sv.3+

Catacomb Command Barge BS4, 11AV all around, HP3

Overlord has his usual stuff (staff of light, Reanimation, can buy extra wargear, etc.)

Catacomb Command Barge has a Gauss Cannon (can switch to Tesla Cannon), Quantum Shielding, and Living Metal.

Command Wave: All Necron friendlies within 12" re-roll failed morale, pinning, and fear tests. If the warlord in the barge has the Immortal Hubris trait (see earlier in thread), command wave range extends to 18".

Console de Comm', qu'on ne peut prendre qu'à la place du Seigneur (pas en plus), on le compte simplement dedans (mais on peut l'équiper). Profil identique, au final un peu moins cher (35pts de moins de base), mais le patron ne peut plus descendre du tout (comme depuis la FaQ V7, quoi) et ne file plus son invu au blindé.

Les Crons à 12ps (18ps si le trait qui va bien) relancent les tests de Comm'

Citation :
Annihilation Barge - Heavy Support, 120 points

BS4, AV 11 all around, HP3

Gauss cannon (can switch to Tesla), Twin linked tesla destructor, Quantum shielding, Living Metal

Console d'anni, pas de changement de profil, juste 30pts de plus.

Citation :
Anrakyr the Traveller:

160 points, Character, HQ

WS5 BS5 S5 T5 W3 I2 A3 Ld10 Sv.3+

Tachyon arrow and Warscythe

Warlord Trait is Implacable Conqueror (see earlier post in thread)

Counter-attack, Furious Charge, IC, Reanimation

Mind in the Machine: At start of shooting phase, choose an enemy vehicle within 12". On a 4+, randomly select one of that vehicle's weapons (no choosing one use weapons that have already been fired off though, or destroyed weapons) and shoot the weapon at another enemy unit. Use the vehicle's BS, unless it is stunned or shaken (then snap shots only). Tyranids laugh at this.

Pyrrhian Eternals - At start of game, before deployment, nominate one friendly unit of immortals. They have Furious charge and counter-attack.

Anrakyr

Passe CC/CT5, 5pts de moins, mais pas de changement particulier.


Citation :
The Force Org for Necrons is different, and organised into detachments.

Reclamation Deatchment (1+) =

1 Overlord
0-2 Lychguard
1-4 Immortals
2-8 Necron Warriors
1-3 Tomb Blades
0-3 Monoloiths

Nouveau schéma pour les Crons, avec en obligatoire le Détachement Réclamation (ce nom de merde, j'espère que la VF sera mieux)

1 Seigneur, 0-2 Factionnaires, 1 à 4 packs d'Immo, 2-8 de Guerriers, 1-3 de mécanopters (plus d'option pour booster l'armure), 0-3 Monolithes. Oui, 4 unités obligatoires.

Citation :
1-10 choices f the following per reclamation legion:

Ensuite pour chaque Détachement Réclamation, tu peux prendre de 1 à 10 choix dans les détachements ci dessous.

Citation :
Judicator Battatlion=
1 unit of Triach Stalkers
2 units of Triarch Praetorians

Bataillon Judicator, avec un rodeur et 2 packs de prétoriens

Citation :
Destroyer Cult=
1 Destroyer Lord
3 units of destroyers
0-1 units of heavy destroyers

Culte Destroyer, 1 Seigneur Destro, 3 packs de Destro, 0-1 de Destro lourds.

Citation :
Canoptek Harvest=
1 Canoptek Spyder
1 unit of Canoptek Wraiths (Whipcoils can be purcahsed for 3 pts per model. S = user, gains swiftstrike (+3 init))
1 unit of Canoptek Scarabs

Moisson Canoptek, avec 1 Mécharachnides, 1 packs de Spectres, 1 pack de Scarabs.

Les fouets des Spectres leur filent +3 en init, mais ça devient une arme de CàC (donc surement perte du perfo).

Citation :
Star God=
1 C'Tan Shard f the Deceiver, Shard of the Nightbringer, Transcendent C'Tan or Tessaract Vault

Dieux des Etoiles, un gros C'Tan.

Citation :
Annihalation Nexus=
2 Annihilation Barges
1 Domsday Ark

On the Doomsday Cannon:
Low Power 24", S8 AP3, Heavy, Blast
High Power 72" S10 AP1, Primary Weapon 1, Large Blast, Divert Power (must be stationary)

Réseau d’annihilation, avec 2 consoles de soutien et une arche du jugement.
L'Arche gagne +1 en Force et PA sur chaque profil.

Citation :
Flayed Ones=
1 unit of Flayed Ones

Les Dépeceurs: 1 unités de Dépeceurs. Super original.

Citation :
Living Tomb=
1 Obelisk
0-2 Monoloths

Tombe Vivante: 1 obelix et deux menhirs obelisque et deux mono.

Obelisque: super monolithe à 300pts, profil de Land. Quatres sphères tesla (connait pas le profil), tous les volants, antigravs, motojets et CMV traitent les terrains à 18ps comme dangereux (même les CMV malgré la réussite auto). Peut être boosté, et gagne une 3+ invu mais ne peut ni bouger ni tirer. Si déployé en FEP, est toujours "boosté" (en gros, ça devient un truc qui prend les objo et fait chier les volants adverses, mais rien de plus)

Citation :
Deathmarks=
1 unit of Deathmarks

Traqueurs: 1 pack de Traqueurs.

Citation :
Deathbringer Flight
2-4 Doomscythes

Deathray - 24", Str 10, AP 1, Heavy, Blast, Lance

Vol de Porteurs de Morts: 2 à 4 faucheurs (escadron ou pas??). Leur arme devient une simple galette F10 PA1 à 24ps, mais gagne rayon.

----------> J'espère franchement que les Cron auront accès au détachement standard, parce que là, c'est pas top.

Citation :
Dispersion Shield

A mdel equipped with a diispersion shield has a 3+ invulnerable save, but can never claim the two weapons bonus in the fight sub phase.

Le bouclier des Factionnaires est devenue un bouclier tempête (fin des règles spé)

Citation :
Mindshackle Scarabs

When fighting in a challenge, a model with the scarabs has the Fear rule. Fear tests taken as a result of the scarabs are taken on a 3D6.

Scarabées Psychotrucs devenus de la merde (tests de peur fait à 3D6).

J'ai joui.


Citation :
Chronometron - The model and his unit have 5+ invuln. against shooting attacks

Chronometron: 5+ invu au tir pour le porteur et l'unité (ha ha ha ha ha ha ha ha ha)

Citation :
Fabricator Claw Array - During shooting phase, instead of shooting, a model with the claw can repair a single friendly vehicle in base contact. D6 roll: on a 4+, restore a hull point or repair weapon destroyed or immobilised result, effective immediately.

Griffe du Fabriquant: peut réparer un véhicule (PC, immo ou arme détruite) à la place de tirer, sur 4+.

Citation :
Gloom Prism - Model and all units within 12" have Adamantium Will.

Prisme : le porteur et les figs à 12 ont volonté d'adamantium.

Citation :
Nebuloscope - model ignores cover when shooting

Le porteur ignore les couverts quand il tire

Citation :
Phase Shifter 25pts - 4+ invuln. save, but only for the model and not any chariot it rides on

L'ancienne 3++ invu devient une 4++ qui ne s'applique plus à son chariot.

Citation :
Phylactery 15pts - It Will Not Die, for both the model and any chariot it rides on

Phylacter donne "il est à invincible" au porteur et à son chariot.

Citation :
Resurrection Orb 25pts- Once per game, after an unsuccessful reanimation roll has been made for the model (or another model in the same unit), you can re-roll it and any other failed reanimation rolls (for the model and its unit) until end of phase.

L'orbe de Rés: une fois par partie, relance des protocoles pour le mec et son pack.

Citation :
Shadowloom - +1 cover save (6+ in the open)

Voile des ténébres; +1 au couvert. (surement bien sur un chariot pour un zigzag à 3+).

Citation :
Shield Vanes - 3+ armour save

L'armure 2+ devient une 3+ (wtf...)

Les reliques:

Citation :
Gauntlet of Conflagrator 30pts- Template, S7 AP2, Assault 1, One Use Only

Gantelet du Conflagrateur: 30pts, souffle F7 PA2 une fois par partie.

Citation :
Nightmare Shroud 35pts- 2+ armour save and fear. Once per game can force enemy unit within 18" to take a morale check (Fearless and Know No Fear units are immune)

Gilet trodark: 35pts, 2+ d'armure et peur pour le gars. Une fois par partie, une unité ennemie à 18ps fait un test de moral (marche pas sur les Marines ou les figs avec Sans Peur)

Citation :
Orb of Eternity 40pts- See the Resurrection Orb above, except this also gives +1 to the reanimation rolls

Orb d'éternité: Orbe de résurection, mais +1 au jets. 40pts

Citation :
Solar Staff 15pts- 12", S5 AP3, Assault 3, Blind, Solar Pulse

Solar Pulse: Once per game, at the start of any turn, cancel night fighting for the turn. When activated, enemy units can only fire snap shots at the model and its unit until the staff bearer's next turn.

Baton Solaire: 15pts, 12ps, F5 PA3, Assaut 3, aveuglant. Une fois par partie, retire le combat nocture, et les unités adverses ne peuvent que tirer au jugé sur le mec et son escouade au prochain tour.

Citation :
Veil of Darkness 25pts- Deep strike. Once per game, can remove itself and its unit from the table and immediately deep strike somewhere else (even if locked in assault)

Voile des ténébres: 25pts, peut faire une FEP pendant la partie (et être déployé en FEP).

Citation :
Voidreaper 30pts- S+2 AP2, Melee, Armourbane, Fleshbane, Master Crafted, Two Handed

Faucheur du Vide (ancien Fauchard??): F+2, PA2, fléaux chair et blindage, arme de maitre.

Citation :
Powers of the C'Tan...here goes:

Models with Powers of the C'Tan can use them as a ranged weapon in the shooting phase. They cannot use them to fire on overwatch. Each time a model uses this, choose a target then roll a D6 to see what happens. For Nightbringer, Deceiver, and Transcendent, use the Transcendent effect. For Tessaract cube, use Coalescent effect.

Pouvoirs des C'Tan; c'est du tir. Une fois la cible choisie, on lance 1D6. Les gros (C'Tan nommés) utilisent les règles Transcendante, le Cube Tesseract utilise les effets coalesents en plus.

Citation :
1. Antimatter Meteor -

Transcendent: 24", S8 AP3, Assault 1, Large Blast
Coalescent: 48", S8, AP3, Assault 1, Apocalyptic Blast

2. Cosmic Fire -
Transcendent: 24", S6 AP4, Assault 1, Large Blast, Ignores Cover
Coalescent: 48", S6 AP4, Assault 1, Apocalyptic Blast, Ignores Cover

3. Seismic Assault-
Transcendent: 24", S6 AP4, Assault 10, Strikedown
Coalescent: 48". S6 AP4, Assault 20, Strikedown

4. Sky of Falling Stars
Transcendent: 24", S7 AP4, Assault 3, Large Blast
Coalescent: 48", S7, AP4, Assault 6, Apocalyptic Barrage

5. Time's Arrow
Transcendent: 24", SD AP1, Assault 1, Precision Shots
Coalescent: 48", SD, AP1, Assault 2, Precision Shots

6. Transdimensional Thunderbolt
Transcendent: 24", S9 AP1, Assault 1, Tesla
Coalescent: 48", S9 AP1, Assault 2, Tesla

Je ne traduis pas, y'a qu'à lire ^^

Citation :
Tesla: To Hit roll of 6 causes 2 additional hits on the target. Snap shots never cause additional hits due to Tesla.

Tesla idem qu'avant, mais ne marche plus en tir aux jugés (nerf de ouf).



Citation :
Necron Warlord Traits

1 Enduring Wrath - Warlord has Eternal Warrior

2 Eternal Madness - Zealot special rule

3 Immortal Hubris - Warlord and friendly units within 12" re-roll failed morale, pinning, and fear tests

4 Hyperlogical strategist - Add or subtract 1 from reserve rolls and seize the initiative

5 Implacable Conqueror - Warlord and all friendlies within 12" have Relentless and Crusader

6 Honorable Combatant - Must issue or accept challenges. Re-roll all failed to hit rolls in a challenge. No friendly character other than Vargard Obytron can attempt glorious intervention. If enemy refuses challenge, warlord gains hatred for rest of game.

Traits Crons:
1: Guerrier Eternel
2: Zélote
3: Relance des tests de Comm' à 12ps pour les copains.
4: Ajoute ou retire 1 aux jets de réserves et pour prendre l'init (pas dis si c'est que ami, en l'état ça empéche la reprise d'init)
5: Lui et les copains à 12ps ont implacables et croisés
6: Doit lancer et relever les défis, et y relance les touche. Si l'ennemi refuse le défi, le patron gagne la haine

Joli tableau!

Avis sur le bouzin: gros nerf.

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